Творчість Мануеля де Фальї на балетній сцені України
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151107Ключові слова:
музика Мануеля де Фальї, фламенко, постановки Аніко Рехвіашвілі, балет «Любов-чарівниця», балет «Трикутний капелюх»Анотація
Охарактеризовано балетну творчість Мануеля де Фальї в історико-стильових та видо-жанрових проявах. Проаналізовано балетні постановки Мануеля де Фальї на європейській театральній сцені, визначено авторський та режисерські задуми, починаючи з класичної постановки Сергія Дягілева. Описано українські сценічні постановки на музику Мануеля де Фальї, виявлено режисерські та балетмейстерські прийоми українських балетмейстерів-постановників, зокрема Аніко Рехвіашвілі.
Посилання
Kelkel M. La musique de ballet en France de la Belle Époque auxannées folles. Vrin, 1992. 330 p.
Alekseev A. Manuel de Falya // Muzyika XX veka. Ocherki. Moskva: Muzyika, 1977. Ch. 1. Kn. 2. S. 389–425.
Vy`stavkina O. Vokal`ny`jcy`kl «Simispans`ky`x narodny`x pisen`» Manuelya de Fal`yi u konteksti perety`nu fol`kloru ta profesijnoyi trady`ciyi // Naukovy`j visny`k NMAU im. P. I. Chajkovs`kogo. Ky`yiv, 2006. Vy`p. 64. S. 33–40.
Ignatov V. Charuyuschee tainstvo // Liniya: Zhurnal «Balet» v gazetnom formate. 2008. # URL: http://www.russianballet.ru/line/line2008/line05_08.html.
Istoriya zarubezhnoy muzyiki. XX vek: Ucheb. posobie / otv. red. N. A. Gavrilova. Moskva: Muzyika, 2007. 572 s.
Karsavina T. Teatralnaya ulitsa. Moskva: Iskusstvo, 1971. 242 s.
Kosacheva R. Folklornoe napravlenie v baletnom teatre nachala HH veka // Muzyikalnyiy sovremennik: Sb. statey. Moskva: Sovetskiy kompozitor, 1984. Vyip. 5. S. 151–180.
Kreyn Yu. Manuel de Falya. Moskva: Gosudarstvennoe muzyikalnoe izdatelstvo, 1960. S. 95.
Kryazheva I. Manuel de Falya. Vremya, zhizn, tvorchestvo. Moskva: Nauchno-izdatelskiy tsentr «Moskovskaya konservatoriya», 2013. 328 s.
Kryazheva I. Natalya Goncharova i Manuel de Falya: tvorcheskie interesyi, hudozhestvennyie paralleli, lichnyie kontaktyi // Sbornik statey Moskovskoy konservatorii im. P. I. Chaykovskogo. Moskva: Moskovskaya konservatoriya, 2013. S. 237–242.
Kurinnaya M. Eksperimentyi v ramkah traditsii // Tanets v Ukraine i mire. 2015. # 2(10). S. 22–23.
Martyinov I. Manuel de Falya. Moskva: Sovetskiy kompozitor, 1986. 208 s.
Martyinov I. Ocherki o zarubezhnoy muzyike pervoy polovinyi HH veka. Moskva: Muzyika, 1970. 156 s.
Martyinov I. Muzyika Ispanii. Monografiya. Moskva: Sovetskiy kompozitor, 1977. 376 s.
Myasin L. Moya zhizn v balete. Moskva: Artist. Rezhiser. Teatr, 1997. 366 s.
Puig Klaramunt A. Iskusstvo tantsa Flamenko / per. s isp., pred. N. Yu. Vanhanen. Moskva: Iskusstvo, 1984. 183 s.
Falya M. de. Stati o muzyike i muzyikantah. Moskva: Muzyika, 1971. 111 s.
Yakushevich M. Sintez v iskusstve Ispanii i ego pretvorenie v tvorchestve F. Garsia Lorki i M. de Fali: Diss. ... kand. iskusstvovedeniya: 17.00.02. Novosibirsk: Novosibirskaya gosudarstvennaya konservatoriya, 2004. 249 s.
Degen A., Stupnikov I. Falya. Balet «Treugolka». URL: http://www.belcanto.ru/ballet_sombrero.html.
Poslednyaya premera // Liniya. Zhurnal «Balet» v gazetnom formate. 2005 # 5. URL: http://www.russianballet.ru/line/line2005/line05_05.htm.
Fesenko L. Polischuk V. Aniko Rehviashvili, hudruk baleta Natsionalnoy operyi. URL: https://www.ukrinform.ru/rubric-culture/2164508-aniko-rehviasvili-hudruk-baleta-nacionalnoj-opery.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Афанасьєв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.